KONUK YAZAR; Emine Usta ile Kırmızı Elma


Sulu kar kimin icadıysa epey gereksiz bence.
2 gündür Grammy ödüllerini yazacağım dedim ama görsellere baktıkça elim klavyeye gitmedi.
Hep aynı sıkıcılık, hep aynı yüzler, hep aynı dongozluklar. Neyse konumuz bu değil.
Çok sevdiğim arkadaşım sağolsun beni kırmadı ve bloguma konuk yazar olarak yazmayı kabul etti.
Ben ki boğazına epey düşkün biri olarak -sizleri de öyle varsayıyorum- bu konuk yazar işini çok sevebilirsiniz diye düşündüm. Zaten maşallah 10 parnağında 10 marifet var Emine'nin. 

Bu gün sizler için ev yapımı pizza hakkında bir tarif hazırladı. Ve o kadar uğraştı ki 15421 gündür bana bu tarifi ulaştırmaya çalıştı. Nihayet azmin zaferi. Umarım beğenirsiniz.

Bir konuk yazarınız var. Bugün sizlere güzel bir pizza tarifi vereceğim. Biraz acemiliğime geldi aslında bu yazı. Bazı adımları fotoğraflamayı unuttum :) şimdi tarifimize gelirsek 3 adımdan oluşuyor sırasıyla: hamur, sos ve dizmek istediğiniz  lezzetler.
Hamuru için
- 1 paket kuru maya
- 1 tatlı kaşığı şeker
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 6 yemek kaşığı zeytinyağı
-2 su bardağı ılık su
-6 su bardağı un( kıvamına göre ekleme ya da çıkarma yapabilirsiniz)


Öncelilke yoğurma kabına kuru mayayı döküp üzerine şekeri attıktan sonra ılık su döküp 5 dakika kadar mayanın canlanmasını bekleyelim. maya canlandıktan sonra zeytinyağını, tuzu ve unu ekleyerek yoğurmaya başlayalım. 1 saat kadar oda sıcaklığında ağzı kapalı bir şekilde hamuru dinlendirelim .
Domates Sosu:
 -1 domates rendesi
-1 tatlı kaşığı salça
- Bir tutam kekik ve pul biber

Hazırlanışı:
İsteğe bağlı bir sos aslında bu. Ben üşenirim derseniz ketçap ya da hazır domates sosu kullanabilirsiniz. Domatesi rendeleyip salça, kekik ve pulbiberi ekleyip karıştırıyoruz hepsi bu.

Tepisiyi yağladıktan sonra, merdane ile hamuru biraz açıyoruz. Eğer ince bir hamur isterseniz hamuru 2 parçaya bölüp 2 tepsi pizza elde edebilirsiniz ki ben de öyle yaptım. Yağladığım tepsiye hamuru koydum ve biraz daha genişlettim. Üzerine de hazırladığım domates sosunu koyup her yerine dağıttım.


Bir parça kaşarı rendeleyip üzerine dağıttım(yaklaşık 100 gr.)
Bu adımdan sonrası sizin tamamen damak tadınıza kalmış. Sevip görmek istediğiniz şeyleri pizzanıza gelişi güzel dizin. Domates, biber, salam, sosis, zeytin, sucuk, mantar vs.



200 derece fırında hamuru sararana kadar pişirin. Yaklaşık 25 dakika sürecektir. Çıkarmadan 5 dakika önce tekrar üzerine kaşar rendesi ilave edin ve 5 dakika sonra fırından çıkarın.
Afiyetle...

Yorumlar

Popüler Yayınlar